Philip Kotler, legendarny amerykański ekonomista, przez wielu nazywany ojcem marketingu, ponownie skierował swój wzrok na nasz kraj. Jego najnowsza publikacja – „Podstawy Nowoczesnego Marketingu” (wydanie polskie) – zabiera czytelników w podróż przez świat polskiego biznesu. Kotler analizuje w niej przypadki blisko czterdziestu firm, które w znaczący sposób wyróżniły się na rodzimym, a niekiedy również zagranicznym rynku.
„Podstawy Nowoczesnego Marketingu” należą do globalnej serii, której wydania powstają obecnie w ponad 50 różnych krajach. Autor dzieli się na ich łamach swoim niepowtarzalnym doświadczeniem, opierając się o biznesowe historie sukcesu z całego świata. Odpowiednie wyważenie teorii z praktyką sprawia, że dzieła Philipa Kotlera są najlepszym kompendium wiedzy o współczesnym marketingu.
Książka powstała we współpracy z międzynarodowym zespołem naukowym, oraz dwoma polskimi współautorami: Mariuszem Soltanifarem i Barbarą Mróz-Gorgoń. Celem publikacji jest zaprezentowanie innowacyjnych metod biznesowo-marketingowych, które pozwoliły osiągnąć sukces analizowanym firmom. Wśród zaszczytnego grona wyróżnionych znalazło się Soonly Finance, co może być niemałym powodem do dumy dla zarządu oraz całej kadry pracowniczej.
– W Soonly nie tylko podążamy za nowymi trendami, ale także staramy się je wyznaczać. Od zawsze wierzymy, że innowacyjność to jedna z najważniejszych cech, jaką może posiadać firma. Dostrzeżenie przez samego Philipa Kotlera stanowi najlepsze potwierdzenie naszych
przekonań – komentuje Piotr Mazan, dyrektor marketingu i produktu w Soonly.
Soonly zostało docenione m.in. ze względu na wprowadzenie i optymalizacje modeli statystycznych, które bezpośrednio wpłynęły na wzrost konwersji klientów. Efektywność tych działań jest imponująca – konwersje wzrosły o około 40% przestrzeni ostatnich 5 lat. Tak znacząca poprawa była możliwa dzięki kompleksowemu podejściu firmy, która zintegrowała te modele w zaawansowanym ekosystemie. Kluczową rolę odgrywały w nim systemy rabatowania, precyzyjna komunikacja z klientami oraz kreacje marketingowe zgodne z najlepszymi rynkowymi praktykami. Wyróżniającym elementem było także centrum analityczne, odpowiedzialne za tworzenie modeli oraz system raportowania i kontroli, co pozwoliło na precyzyjne monitorowanie i optymalizację wyników.
Kolejnym czynnikiem, który zaowocował zauważeniem firmy Soonly przez Kotlera był również fakt, że udział marek tej firmy w bardzo dynamicznym rynku pożyczek stale rośnie równolegle ze wzrostem liczby klientów płacących za usługi. Taka elastyczność i zdolność do szybkiego reagowania na zmiany rynkowe to cechy, które wyróżniają Soonly Finance jako lidera innowacji w branży.
– Udział w tak prestiżowej publikacji to dla nas nobilitacja za dotychczasową działalność, lecz przede wszystkim impuls do dalszej, ciężkiej pracy – dodaje Piotr Mazan.
***
Soonly Finance jest największym polskim pożyczkodawcą online. Spółka udziela pożyczek przez internet pod markami Vivus i Zaplo. Dzięki własnym narzędziom analitycznym oraz automatyzacji procesu sprzedaży pożyczki Soonly są wypłacane ekspresowo, bardzo wysoko oceniane przez klientów oraz charakteryzuje je jeden z najniższych na rynku wskaźników pożyczek niespłacanych, zbliżony do poziomu ofert bankowych. Soonly w warszawskim biurze zatrudnia blisko 200 osób i należy w 100% do polskiego kapitału.